Esmu gatavs sajust karstumu |
Pirmie metri pie Ben Gurion lidostas |
Ceļā uz Vidusjūras piekrasti |
Patiesībā visa diena paiet tādā nelielā transā, jo kopā mijas vides maiņa, minot Izraēlas ceļus, kā arī tas, ka naktī nav sanācis laika pietiekamai atpūtai.
Manas pirmās naktsmājas |
Kopā aizdodamies vakariņās uz vietējo hotdogotavu, kur man tiek izmaksātas vakariņas. Uzzinu sev svarīgu informāciju par valsti, drošību, laika apstākļiem un cilvēkiem. Gazas sektora tuvumā patiešām nav vēlams atrasties, jo ik pa laikam tur notiek abpusēja raķešu apmaiņa. Džeka vecāki dzīvo, pavisam netālu no robežas un zina, ko nozīmē iknedēļas slēpšanās bumbu patvertnēs.
1. dienas GPS fails |
Ceļā uz Izraēlas/Jordānijas robežu |
Pusdienlaikā esmu nonācis līdz Izraēlas / Jordānijas robežpārejas punktam, kas ir viens no tikai diviem strādājošajiem starpvalstu sauszemes punktiem. +21 grāds un -250 metri, silts, saulains laiks. Kā jau sagaidāms, divu naidīgu valstu robežas šķērsošana nebūs viegla. To nevar šķērsot ar velosipēdu, tas ir jāievieto autobusā, kas reizi stundā pārved ceļotājus starp valstīm, dubultā pārbaude katrā pusē, kas vainagojas ar pietiekami sālītu „pasākumu”. Tātad vispirms pases pārbaude, lai iekļūtu robežzonā, tad 15 Ls termināla nodeva par izceļošanu no valsts, zīmogs pasē (manā gadījumā uz atsevišķas lapas, lai nebūtu ‘sabojāta’ pase) un tad jādodas gaidīt autobusu, kas 500 metrus pārvedīs līdz Jordānijas terminālim. 0,80 Ls par autobusu jau šķiet sīkums.
Jordāna (Jordan) – abu valstu robežupe |
Jordānijas pusē uzreiz dodos pie lodziņa, kur apmaiņā pret 16 latiem tiek izsniegta tūrisma vīza, tālāk seko stāvēšana rindā pēc zīmogiem, lai oficiāli iekļūtu valstī. Visbeidzot somu skenēšana, līdz galu galā esmu brīvs. Nu, vismaz tajā brīdī es tā domāju…, kad mani piepeši aptur robežsardze un neļauj braukt ar velo. Izrādās līdz lielceļam 3 kilometrus var mērot tikai ar taksi, jo cilvēku kustība tur ir bīstama un aizliegta. Pēc ilgām sarunām ar taksistiem un robežsargiem, nonākam pie secinājuma, ka velosipēdu nevarēs ielikt taksī un man tomēr ļauj pašam turpināt ceļu.
Gurķu auto |
Auto vadītājs redz, ka es turos un nemaz neprotestē, diemžēl gan mūsu ceļi šķirās, sirsnīgi atvadoties gurķi un riteņbraucējs turpina virzīties uz galamērķi, katrs pa savu šoseju. Stundas laikā jau esmu ticis līdz 1000 metriem virs jūras līmeņa. Pa ceļam ieturu arī pusdienas un uzlādēju telefonu ceļmalas krodziņā.
2. dienas GPS fails |
Brokastojot |
Rīts ir vēss un mazliet līst. Sarunājam tikšanos pēc stundas Ammānas (Amman) otrā galā, lai kopīgi veiktu (no)braucienu līdz Nāves jūrai.
Kopīgajā nobraucienā uz Nāves jūru |
Ierasta parādība |
Turpinu ceļu gar Nāves jūru, ir piektdiena (brīvdiena) un neskatoties uz apmākušos un vējaino laiku, pludmales ir pilnas. Sākumā kūrortzona, vēlāk tikai jūra, lielceļš un klintis.
Mans trīs nedēļu skats |
Pirmais skats uz mirušo jūru |
Beidzot atrodu kādu pieejamu bezmaksas pludmali, nonesu velosipēdu lejā, piesaistot neviltotu interesi par sevi. Beidzot esmu pie slavenās Nāves jūras, vēl tik atliek iegulties ūdenī, lai būtu zemākajā vietā uz zemeslodes. Akmeņaina, vēsa vieta, nopeldos tikai ķeksīša pēc – interesanti gan, patiešām grozies kā gribi, bet vienalga turies virs ūdens kā pludiņš. Nomazgājos ar līdzpaņemto ūdeni, tad seko fotosesija ar vietējiem, nogurdinoši, bet atteikt nespēju.
Kopā ar vietējiem |
Tālumā redzamas manas nākamās naktsmājas |
Turpinu braukt, līdz ar tumsu nonākot sāls rūpnīcas degvielas uzpildes stacijā. Ieejot necilajā būdiņā, mani sagaida vairāki, pie TV sēdoši vīrieši, komunikācija nav viegla, jo man zināmās valodas, te neviens nezin. Bez jautājumiem, man tiek pasniegtas kāda strādnieka vakariņas, neatsakos, ieturot maltīti, mēģinu noskaidrot naktsmāju jautājumu. Viss notiek bez steigas, te neviens nekur nesteidzas. Tomēr tas nenozīmē, ka jautājums netiek risināts, pēc brīža dodos uz netālu esošās sāls rūpnīcas kojām – pie viena no strādniekiem. Viss ir aizdomīgi netīrs, tomēr manu izbrīnu ātri vien kliedē atskārsme, ka esmu taču pie arābiem. Sarunājam, ka celšos jau piecos, jo man jādodas tālāk, kā arī naktsmāju devējam darbā sākas maiņa. Mana pirmā nakts 400 metrus zem jūras līmeņa.
3. dienas GPS fails |
Rīta skats tālumā |
20 kilometros uzbraucu 1400m pa vertikāli |
Kādā serpentīna līkumā, iztukšoju dāvāto alu, uzgraužot čipsus. Vai dzīve nav lieliska? Ap pusdienlaiku esmu tuvu virsotnei, iebraucu mākoņos, gaisa temperatūra jau ir vien dažus grādus virs nulles. Naktī kalnos ir lijis un vietām šoseju pārskalojuši lipīgie kalnu dubļi. Esmu pārvarējis 1600 augstuma metrus un nonācis uz Jordānijas King’s Highway – veco šoseju, kas savieno Sarkano jūru ar Sīriju, ko pašlaik vairāk izmanto tūristi. Kādā ciematā tieku pie bezmaksas interneta, lai mēģinātu noskaidrot, kādēļ nesaņemu nevienu zvanu un īsziņu. LMT gan noliedz visus pārmetumus, bet es skumstu, ka jau trešo dienu ir tikai vienpusēja komunikācija.
Mākoņos |
Cik tālu ir Habarovska no Jordānijas vidienes? |
Ceļojuma zemākās temperatūras punkts |
4. dienas GPS fails |
”Noslēptais” velosipēds |
Nejauši uzietās klintis |
Pie Merida’s (mana uzticamā velosipēda) ir atstātas visas somas, nauda, man līdzi ir tikai pase un telefons. Šis būs manā dzīvē ne tikai pirmais kalnu pārgājiens, bet pirmais arī ar velokurpēm kājās. Dodos lejup pa stāvo, slideno nogāzi. Pēc pār desmit minūtēm esmu nonācis uz kādas takas, ar grūtībām spēju saskatīt to vietu, kur atstāju savu velosipēdu. Turpinot savu ceļu, nonāku pie neparastiem akmens veidojumiem, klintīm, un dziļām aizām, lai gan Petra vairs nav tālu, tomēr izlemju, ka šoreiz nedošos turp, laiks man ir dārgs, ir uztraukums par atstāto velosipēdu. Šeit esot vienam kalnos pie aizām es jūtos lieliski, nav neviena uzbāzīga tirgotāja, skaļa tūrista, esmu tikai es un milzīga plašuma un fantastisku ainavu ieskauts. Sēžu uz kāda akmens un atkal prātoju: „Dzīve taču ir brīnišķīga!”
Tuksneša automaģistrāle |
Nonāku līdz ceļu krustojumam – taisni braucot, jau pēc dažām stundām sasniegtu Sarkanās jūras piekrasti, bet nogriežoties pa kreisi, man būtu iespēja pabraukt pa īstu tuksnesi. Vietējā veikalā nopērku daudz colu, ūdeni un baltmaizi ar našķiem, un dodos uz Vadi Ram (Wadi Rum) tuksnesi. Pēc 30km esmu pie tūristu iecienīta tuksneša ieejas. Samaksāju 4 Ls par iebraukšanu, tomēr es pieturos pie principa, ka ir maksimāli jāizvairās no braukšanas pa to pašu ceļu atpakaļ, tādēļ, dodos uz informācijas centru, kur iegūstu nosacītu tuksneša karti. Jautāju vai ir iespējams izbraukt cauri šim tuksnesim, man atbild, ka teorētiski tāda iespēja pastāv, aizas nav, mākslīgu ierobežojumu nav, tomēr to neviens tūrists vēl nav darījis (pie tam vēl ar velosipēdu). Tieku piekodināts, ka iebraucot tuksnesī man jāturas vairāk pa labi un lai uzmanos no netālu esošās Saūda Arābijas robežas. Karte rokās, un dodos iekšā savā piedzīvojumā. Sākumā ceļš ir asfaltēts, galā ir ciemats, kas ir pēdējā vieta, kur tūristi var iegādāties sev nepieciešamās lietas. Vietējie bērni cenšas pieķerties manām somām, met ar akmeņiem, gribēju jau aiz dusmām apstāties, tomēr veselais saprāts ņem virsroku un labi vien ir, jo šeit ir arābu valsts – vieta, kur pieaugušie vienmēr aizstāvēs savus bērnus – labāk nesaķerties ar viņiem.
Šosejas beigas |
Tuksnesī ik pa laikam mainās segums, tādēļ pēc neilga laika jau varu mēģināt atkal braukt. Ir pēcpusdiena, saule pamazām beidz karsēt, zinu, ka tā ir milzīga avantūra, doties nezināmā bezceļā vairākus desmitus kilometru, laikā, kad nakts ir tuvu. Izmantoju pēdējo mobilā telefona tīkla pārklājumu, lai ierakstītu ziņu tviterī un stumju/braucu tālāk. Pēc neilga laika pie manis piebrauc kāds džips, vadītājs piedāvā aizvest uz savu beduīnu telti, kur varēšu pārlaist nakti (par maksu). Protams, ka tas ir ekskluzīvi, gulēt tuksnesī, beduīnu mītnē, tomēr atsakos, jo vēl lieliskāk ir pārbaudīt savas fiziskās un garīgās spējas, mēģinot izdzīvot pilnīgā tumsā tuksnesī.
Mēģinājums braukt |
Vieglāk ir stumt |
Saulriets tuksnesī |
Tumsā, kad mēness rāda ceļu |
Mēness man dod gaismu, zvaigznes man rāda ceļu. Sajūtas ir baisas, nepieredzētas, ir iespēja ar sevi aprunāties un daudz ko pārdomāt. Brīžiem lēni braucu, brīžiem smagi stumju – intereses vadīts, ieslēdzu telefona navigāciju – līdz iespējamajai šosejai ir vismaz 20 kilometri, savukārt Saūda Arābijas robeža ir aptuveni 15 kilometru attālumā. Kāpēc tas man ir vajadzīgs? Hmm, vai tiešām labāk ir gulēt kūrorta pludmalē?
5. dienas GPS fails |
Skats no Jordānijas uz Izraēlu |
Tūristu piekraste |
Nedaudz apskatot izteikto tūrisma kūrortu – Eilatas (Eilat) pilsētu, minos uz vienīgo Ēģiptes/Izraēlas robežpunktu. Izraēlai pieder vien 12 kilometri Sarkanās jūras piekrastes, tomēr viņi to ļoti veiksmīgi izmanto – augstas klases viesnīcas, pludmales un, protams, osta – viss ir ļoti kompakti un pārdomāti. Pēc 10 kilometriem esmu pie Tabas (Taba) pārejas punkta. Kārtība jau man zināma, dokumenti, 15 Ls nodoklis un jau pavisam drīz – Mister, welcome to Egypt! Šeit nopietna somu un velosipēda skenēšana, pat velopudelīšu saturs tiek pārbaudīts. Pirms pēdējās dokumentu pārbaudes, jautāju par Ēģiptes vīzu, kuras man nav, tad nu šeit arī sākas prieki, izrādās, ka šajā vietā vīzu nevar iegādāties. Man tiek dota izvēle, ceļot tikai pa Ēģiptes Āzijas daļu, nedodoties pāri Suecas (Suez) kanālam vai arī griezties atpakaļ uz Izraēlu, lai konsulātā uztaisītu vīzu. Fail! Situācija neapskaužama – sēžu un domāju, izsveru visus ieguvumus un zaudējumus. Tā es nepadošos, man ir jābūt arī Āfrikā! Griežos atpakaļ, tomēr sarežģījumi rodas jau tajā apstāklī, ka oficiāli netieku vairs ārā no Ēģiptes, jo zīmogs pasē par iebraukšanu nav, bet man jātiek garām vietai, kur spiež zīmogus par izbraukšanu. Pēc vairāku robežsargu iesaistīšanās ar pavaddokumentu, tieku izlaists no valsts. Saķeru galvu ar domu, ka man atkal jāiekļūst Izraēlā, valstī, kur jau pirms stundas biju. Velosipēda izjaukšana, visu mantu skenēšana, līdz nonāku pie dokumentu pārbaudes, stāstu par savu situāciju un par laimi man nāk pretī – sarunāju, ka rīt atkal šeit būšu un man nevajadzēs maksāt 15 Ls nodevu. Protams, ka kārtējo reizi rodas jautājumi par manu vīzu – atkal stundu sēžu stūrītī un gaidu. Arī šoreiz viss veiksmīgi atrisinās, un jau pēc 30 minūtēm esmu atpakaļ Eilatas (Eilat)pilsētā. Tūrisma info centrā saņemu karti, man paskaidro, kur rīt meklēt Ēģiptes konsulātu, palīdz atrast lētāko hosteli. Šodienai tas arī viss. Turpmākās 24h bez iespējām kaut kur nokļūt. Iekārtojos istabā un dodos uz pludmali peldēties. Tā arī paiet visa atlikusī diena – laiski guļot pie Sarkanās jūras. Visas lietas, kas notiek, notiek uz labu – kā zinādams uz Ēģipti nedevos ar prāmi. Ko tad es jau krietni tālu no robežas darītu bez vīzas? Jā – šī ir bijusi robežu diena.
6. dienas GPS fails |
Sapakoju visas lietas, pieregulēju un saeļļoju velosipēdu un dodos uz vēstniecību. Saņemu vīzu un milzīgā pretvējā ripinos uz robežu. Piebraucot pie barjeras, mani sagaida jau iepazītie amerikāņu tūristi. Izrādās, ka robeža pašlaik ir slēgta, noskaidrojas, ka šeit strādā pretterorisma vienība ar robotu. No tāluma izdodas novērot, kā robots iznīcina kādu aizdomīgu somu. Garlaicīgi te neesot – tā te notiek reizi nedēļā. Joprojām ir ļoti stiprs vējš, saprotu, ka šodien nekādi vairs nespēšu tikt līdz 250km attālajai Šarmalšeikai (Sharm el-Sheikh). Arī pārējie tūristi uztraucas vai paspēs uz autobusu.
Tiek darbināts robots |
Joprojām vētra |
Robeža tiek atvērta un es kā pirmais esmu pie dokumentu pārbaudes, viss norit gludi, nodokli patiešām nesamaksāju – ātri vien jau esmu ticis tik tālu, kur biju pirms 24 stundām. Skaidrs, ka arī man būs jāizmanto autobuss, jo jau krietni atpalieku no plāna. Minos uz kilometra attālumā esošo autoostu, no kuras vajadzētu iet transportam uz jebkuru vietu Sīnaja (Sinai) pussalā. Pamazām šeit sarodas arī ‘mani’ amerikāņu bekpakeri. Kā noskaidrojas, tad Ēģiptē ir pārvadātāju streiks un nevar zināt vai tas beigsies rīt vai pēc mēneša. Autobusu nav un nebūs! Bet tomēr, ja ir pieprasījums, tad ir arī piedāvājums. Vietējie ar busiņiem, piedāvā aizvest uz jebkurieni. Sametos kopā ar amerikānietēm, pēc ilgstošas kaulēšanās par saprātīgu summu, kopā ar velosipēdu, sēžam ērtā busiņā, lai dotos uz 130 km attālo Dahab pilsētu. Izrādās, ka ir vēl viens nodoklis – tūristu nodeva 7,5 Ls. Visi esam sašutuši par kārtējo maksu, tomēr Lonely Planet apstiprina šādas nodevas esamību. Ceļš ved gar piekrasti, ir vairāki kontrolposteņi, kuriem veiksmīgi tiekam cauri. Vakarā pirms tumsas visi izkāpjam nelielajā, lētajā kūrortpilsētā – Dahab. Apstaigājot vairākas naktsmītnes, nonākam pie lētākā un, mūsuprāt, labākā – 2,5 Ls par guļvietu ar ērtībām. Ēģipte iepriecina, cenas ir patīkamas. Satiekam vēl kādu tūristu no Vācijas un visi kopīgi dodamies uz piekrastes restorānu, atzīmēt tikšanos ar kārtīgu ēdienu. Viņi vēl plāno šeit dažas dienas palikt, lai dotos nakts braucienā uz Svētās Katrīnas klosteri. Pirms neilga laika, gan tur esot nolaupīti vairāki amerikāņu tūristi. Manas paziņas gan saka, ja nolaupīšana ir brauciena cenā, tad tas noteikti ir jāizmanto. Tiek pīpēta arī ūdens pīpe, atlikušais vakars – pavadīts pie jūras dzerot alu un jautri tērzējot.
Vakara daļa pie Sarkanās jūras |
7. dienas GPS fails |
Iebraucot Šarmā |
Vētra te ir bieža parādība |
8. dienas GPS fails |
Zilais (aukstais) ūdens |
Ahmeds un Ahmeds |
Safag pilsētas centrālā iela |
Grants tuksneša vētra |
Atgriežos Hurgadā (Hurghada) pa ķēķa durtiņām – izgāztuve, jā, viena liela izgāztuve ceļam abās pusēs. Tas gan normāli – Ēģipte tak!
Iebraucot Hurgadā |
Ar Ahmedu |
10. dienas GPS fails |
Tuksneša puķes GPS fails |
Hurgadā līst reizi 3 gados, bet dubļusargi ir nepieciešami |
Aiz muguras Tahrira laukums |
Arab International Bank |
Indija vai Ēģipte? |
Pilsētas kanāls |
Piramīdu iela |
Velotērpā ar klipšu kurpēm pie piramīdām |
Kāds ‘gids’ mani izrauj no pūļa un sāk stāstīt par šīs vietas kārtību, par drošību un par to, ka viņš ir vienīgais gids. Saprotu, ka arī šeit viss nav tīrs, kaut gan šis dievojas, ka no manis naudu neprasīs. Atkratīties nespēju, ejam kopā, uzzinu gan daudz interesantu faktu, izvadā pa tuneļiem, nofotografē un beigās, protams, prasa naudu – saprotu, ka viņš man mieru neliks, tādēļ atdodu vienīgo dolāru. Ilgi gan vēl neliek mieru un prasa vēl, bet vienkārši ignorēju viņu. Es atbraucu uz šejieni, lai klusumā un mierā apskatītu pasaules brīnumu, bet man visu laiku uzbāžas tirgotāji. Šī vieta man sāk riebties. Apeju apkārt pirmajai piramīdai, n-tās reizes atsakoties no lietu pirkšanas un viņu dotajām ‘dāvanām’.
Atkal metos iekšā Kairas satiksmē un minu pedāļus uz Tahrira laukumu (Tahrir square). Dienā šeit pulcējas ievērojams cilvēku skaits. Pavisam skaidrs, ka šeit nekas nav beidzies, lai gan bruņotas sadursmes pēdējā laikā nav notikušas, tomēr situācija ir saspīlēta. Demokrātijā cilvēkiem var būt dažādi uzskati un viņi var tos brīvi paust, tad nu šī ir īstā vieta, kur satiekas Mubaraka nāves gaidītāji ar viņa atbalstītājiem. Ziņās gan teica, ka vēlas sakopt šo laukumu, tomēr pagaidām pilsētas vadība neiejaucas. Tuvējās ielas ir bloķētas, lai armija spētu kontrolēt cilvēku plūsmu protestos. Sajūtas ir iegūtas, dodos tālāk.
Nīla |
Atgriežoties Tahrira laukumā dienas laikā |
Iegādājoties Āfrikas augļus |
Suecas pilsētas valdības kvartāls |
Pašā pilsētas centrā tikai piektajā hotelī atrodas vieta man. Samaksāju 5 latus un krītu gultā – šodiena ir bijusi pārāk gara un iespaidiem pārbagāta. Nolemju celties agri, lai rīt veiktu garu ceļu, jo sāk gribēties uz mājām.
12. dienas GPS fails |
Kravas auto, kas mani izved cauri tunelim |
Izbraucot jau Āzijā |
Pie iebraukšanas tunelī |
Dažas minūtes un es jau tieku izsēdināts Āzijā. +25 un saule sāk svilināt, pie kādas augļu dārza laistīšanas akas, nomazgājos un uzpildu ūdens pudeles. Tagad ir laiks doties Sīnaja (Sinai) tuksnesī, kas aizņem gandrīz visu Sīnaja pussalu (Sinai Peninsula). Par laimi ir bezvējš, tas gan nozīmē karstu laiku, tomēr ir labi, jo vējš man netraucēs sasniegt mērķi. Vietām šoseju klāj akmeņu kārta – notiek remonts, tomēr pašus darba darītājus nekur nemanu. Vientuļa šoseja, kur reizi pus stundā ir sastopama kāda automašīna. Var redzēt, ka iepriekšējās dienās ir bijušas smilšu vētras, jo ceļš vietumis ir aizputināts. Ar grūtībām pārvaru smilšu vaļņus.
Ceļa remonts |
Beidzot īsts ”Sahāras” skats |
Aizputinātā šoseja |
Vienīgā dabiskā ēna |
Improvizēts kontrolpostenis |
Šeit nav apdzīvotu vietu, nav benzīntanku, nav veikalu, tik vien kā dažas armijas bāzes. Kādā kalnā man uzsmaida veiksme un es iesēžos astē fūrei ar Jordānijas numuriem. Ātrums ap 65km/h, izbaudu turbolenci un atsēžu.
Braucot aizvējā |
Pēc neilga laika iebraucam tuksnesī esošā armijas čekpointā. Tiek pārbaudīti dokumenti, vīri ar ložmetējiem ir ļoti izbrīnīti par manu uzņēmību šķērsot šo tukšumu. Šis ir viens no retajiem ceļu krustojumiem, zīmes liecina, ka nogriezties no šī ceļa drīkst tikai vietējie izdzīvotāji, ārzemniekiem ir stigri aizliegts doties uz Vidusjūras pusi, tur pastāv nolaupīšanas riski, it īpaši tuvojoties Gazas sektoram (Gaza Strip). Neielaižos garās sarunās, jo redzu, ka mans kravas automobilis uzsāk kustību. Atkal pieslēdzos tam un dodos dziļāk tuksnesī.
13. dienas GPS fails |
Skats pa istabas logu |
Viss ir “tepat aiz stūra” |
11tos izbraucu no paradīzes. Ēģiptes robežsargi mani neielaiž robežpārejas punktā, esot jāsamaksā 2 paundu (20 santīmu) izbraukšanas nodoklis. Tas mani sadusmo ne pa jokam, summa jau niecīga, bet tas ir absurds. Visu naudu esmu atstājis par naktsmājām, ar karti nevar norēķināties, neiešu jau mainīt dolārus, lai samaksātu tik niecīgu summu. Pēc asas vārdu pārmaiņas, saprotu, ka garām netikšu, tāpēc vienkārši dodos pie cilvēkiem lūgt sīknaudu, tas ātri nostrādā un jau pēc brīža terminālī skenē manas somas. Visi zīmogi ir saspiesti un esmu veiksmīgi atstājis Ēģipti. Tālāk jau labi zinu kārtību, kā viss noris Izraēlas pusē, jo te nesen jau biju. Velosipēda izjaukšana, skenēšana, somu pārbaude, šoreiz pat jautā par manām aviobiļetēm un pieejamajiem naudas līdzekļiem. Jau zinu savu stūrīti, kur jāiet pasēdēt, kamēr šie noskaidros visu par manu Irānas vīzu.
14. dienas GPS fails |
Rīts Sarkanās jūras krastā |
Zinu, ka es jums visiem jau esmu apnicis, bet arī šoreiz pačīkstēšu, ka pūš riebīgs pretvējš. Nekas cits neatliek kā vien doties iekšā Izraēlas tuksnesī. Apskaužamas kvalitātes lielceļš ved gar Jordānijas pašu robežu, apdzīvotās vietas šeit ir iežogotas un ne katrs tajās var iekļūt. Tā kā ir stiprs pretvējš, tad mans ātrums ir vien 50km/4stundās. Nožēlojami, bet vismaz kustos uz priekšu. Karsts, kādā atpūtas vietā man ūdeni iedod autobusa šoferis, sakot, ka nākamais veikals ir vien pēc 50 km. Njā, tas man prasītu vēl 4 stundas. Pēc ļoti ilga laika, nonāku 101. kilometra atpūtas vietā, kur ir veikals, ēstuve un telefona lādēšana. Domājot par Radio101, aizņemos kaudzīti ar apdrukātajām salvetēm, lai atgriežoties, tās kā suvenīru aizvestu uz studiju. Atpūšos un domāju par nākamo nakti, saprotu, ka man nav plāna un nav arī vietas kur palikt. Braukšu līdz brīdim, kad vairs negribēšu turpināt ceļu.
Ceļš pamazām sāk vest lejup, tuvojos Nāves jūrai. Īsi pirms pusnakts, ceļmalā atrodu atpūtas vietu ar soliņiem, šonakt šīs būs manas naktsmājas. Jā, jau otro nakti pēc kārtas nakšņošu miljons zvaigžņu hotelī, šoreiz tuksnesī, aptuveni 100 metrus zem jūras līmeņa. Uz zemes gan negribu gulēt, jo nevar zināt, kas tur var rāpot, tāpēc izvēlos 30x150cm mazo soliņu. Salieku drēbes, lai mīkstāks miegs un lienu guļammaisā. Nogurums dara savu un domas par bīstamiem dzīvniekiem, nomaina miegs.
15. dienas GPS fails |
Pirmais skats atverot acis |
Manas naktsmājas |
Sāļais ūdens pie šosejas |
? |
Zemākā sauszemes vieta pasaulē – 423m |
Uz peldvietu |
Nav mums pierasto balto smilšu pludmale, tomēr arī šeit ir skaisti |
Vietējās nozīmes ceļš |
Braucot pa ”ceļu” pāri ”upei” |
Nonāku līdz galvenajai šosejai, tagad atlikuši vien 25 km līdz galvaspilsētai, sīkums gan, ka Jeruzaleme (Jerusalem). ir 800 metrus virs jūras līmeņa, bet es dziļi pazemē. Viegli nav, bet pēc krietna, darba vairāku stundu garumā, esmu sasniedzis Svēto pilsētu. Uzmeklēju lētu hosteli arābu rajonā un dodos pie miera.
16. dienas GPS fails |
Betlēmes centrālais laukums |
Ieeja senākajā kristiešu baznīcā |
Cilvēkiem ir apnicis kara stāvoklis |
Mūris no Palestīnas puses |
8 metrus augstais mūris |
Kontrolpostenis |
17. dienas GPS fails |
Saprotu, ka šeit neko nenopirkšu, dodos uz Palestīnu, šoreiz uz vienu no lielākajām pilsētām – Rāmallahu (Ramallah). Attālums nav liels tādēļ drīz vien esmu pie robežpārejas punkta, bez problēmām tieku mūrim otrā pusē, kur noris arābiem raksturīga kņada. Veikalā nopērku gardumus, uz ielas pie tirgotājiem zemenes. Atkal esmu uzmanības centrā, satiksme briesmīga, troksnis liels. Tomēr ir tik savādi, kad te pat aiz mūra ir pavisam cita pasaule. Pilsētas centrā notiesāju saldējumu un dodos uz apģērbu veikalu, lai iegādātos bikses, rīt taču jālido mājup. Lēti gan te nav, tomēr cenas nav tik kosmiskas, kā Izraēlā.
Mūra daļa no Palestīnas puses |
Rāmallahas centrālā iela |
Tā kā līdz lidmašīnai ir vēl vairāk kā 12 stundas, braucu garām lidostai un, pa pirms nepilnām trīs nedēļām jau veiktu ceļu, dodos uz Telavivas (Tel Aviv) centru, lai aizvadītu laisku dienu pie Vidusjūras. Pilsētā uzmeklēju veloveikalu, sarunāju, ka vakarpusē iebraukšu pēc kartona kastēm un caur pārtikas veikalu, dodos uz piekrasti. Ir +25 un saule vēl tikai uzņem apgriezienus. Pelde, saule, pelde, saule un tā gandrīz visu dienu. Patiešām lieliska atpūta pēc 3 nedēļu aktīvās braukšanas.
Traktorista iedegums |
Ceļš uz Tel Aviv – GPS fails |
Pēcpusdienā jau +29, saule sāk nogurdināt, tāpēc kāpju virsū velosipēdam un dodos pēc kastēm.
Pirms iepakošanas |
Pēc iepakošanas |
2126 kilometri, 4 valstis, 3 jūras un daudz, daudz iespaidi ir man aiz muguras. Turpat izjaucu velosipēdu, sapakoju, pārģērbjos un dodos iekšā lidostā. Vēl gan ir sešas stundas līdz manam reisam, tomēr labāk būt laicīgi, nekā kavēt. Starp citu, Ben Gurion lidosta ir viena no retajām pasaulē, kur ir jāierodas vismaz 2,5 stundas pirms izlidošanas, jo šeit ir jāiziet pastiprināta drošības kontrole.
Pēdējais brauciens uz lidostu – GPS fails |
Viss ir beidzies |
Ekspedīcijas veiktais maršruts (zaļais ar velo, sarkanais ar autobusiem) |
Ar velosipēdu veikti 2126 kilometri 111 stundās (vidējais ātrums 19,15 km/h)
Apmeklētas 4 valstis, 3 galvaspilsētas, 3 jūras.
Nomainītas 3 kameras.
Interesenti, paplašinātu veloekspedīcijas retrospekciju, var skatīt šeit – saite uz fotoattēliem.
Šoreiz izvēlētā reģiona daļa bija ļoti sarežģīta. Politiskā, reliģiskā situācija ir saspīlēta. Cilvēkam no malas (protams, arī man), ir ļoti grūti izprast to visu. Arābu Pavasara atskaņas bija reāli redzamas un no cilvēkiem dzirdamas tikai Ēģiptē. Jordānijā bija protesti, bet tā arī nekas tur nav mainījies. Izraēla, Palestīna – tur situācija ir pavisam cita – tā ‘valsts’ ir tik ilgi slacīta ar asinīm un vēl ilgi arī tiks slacīta. Kā izveidojās Izraēlas Valsts, to es jums necentīšos atstāstīt, atradīsiet interneta dzīlēs. Lai gan Izraēla ir sakopta, eiropeiska, attīstīta, bagāta valsts, tomēr neatrodas savā vietā, tā šķeļ šo pasaules daļu, kur valda musulmaņi. Tā vieta duras acīs, ebreji dzīvo nemitīgās bailēs, drošībā tiek ieguldīti miljardi. Tur esot, var skaidri redzēt, ka tā nav pareizi, ka miers tur nebūs vēl ilgi. Izraēla baidās – suns zina, ko ir ēdis!
Gatis Bērziņš
Cik ilgi telefons spēj izturēt lietojot endomondo darbībā? Interesanta un piedzīvojumiem bagāta veloekspedīcija bijusi. Paldies ka padalījies ar to. Kāds laiciņš tomēr pagāja to visu lasot.
SigurdsSiliņš
ļoti labs apraksts un bilžu klāsts, kas dod plašu ieskatu konkrētajā valstī!
Krišjānis Jansons - Ratiniks
Paldies :)Gati, atslēdzot nevajadzīgās funkcijas, telefons spēj izturēt 8-10h.
Anonīms
pie 75 km/h izvilkt fočiku un kauko bildēt… cieņā.
Anonīms
Perfekts dokumentējums. Tu čalīt iedvesmo!Klau, par velo bagāžnieku, kādā no iepriekšējiem braucieniem tev tas jau bija ielūzis, kā ar šo, un kāpēc neizmanto klasiskā tipa bagāžnieku, kas balstās arī pie rāmja (rata ass)?Aigars
Aizdevums internetā
Visu cieņu!
Ferratum
Jāsaka, ka esi apbraucis apkārt pasaulei 🙂